Zasady fotografii reklamowej

Zasady fotografii reklamowej

Współcześnie zdjęcia reklamowe są skutecznym i sprawdzonym sposobem na zareklamowanie i upowszechnienie danego produktu czy wypromowania marki firmy.

Zalety fotografii w reklamie

Studio fotografii reklamowej może nam przygotować produkt, całkowicie dostosowany do naszych potrze. Przewagą fotografii nad tekstem jest wpływ, a raczej presja na potencjalnych konsumentów. Ludzie wierzą, że fotografia jest odzwierciedleniem rzeczywistości. Potencjalni konsumenci nie mają wątpliwości, że to, co pokazano na zdjęciu, jest w pełni zgodne z oryginałem. Reklama uderza w cel, gdy wraz z informacją wizualną wpływa na odczucia widza, co zależy od walorów estetycznych obrazu. W reklamie komercyjnej smak i obróbka artystyczna zastosowanego zdjęcia jest możliwa w celu zwiększenia zainteresowania widza proponowaną rzeczą i stworzenia określonego pomysłu na jej jakość. W powszechnym przekonaniu istnieje bowiem zasada – im lepsza reklama, tym lepszy produkt.

Przygotowanie fotografii reklamowej

Upewnij się, że wiesz, co jest wymagane od ciebie po otrzymaniu zamówienia. Ważne jest również zrozumienie zasad dotyczących marki produktu. Decyzja o tym, gdzie fotografować, zależy całkowicie od produktu i wymagań dotyczących zdjęcia. Może musisz wyeksponować produkt w naturze, a może na czystym białym tle w studio. Ważne jest, aby dokładnie rozważyć, w jakim kontekście będziesz wyświetlać produkt. Gdzie będzie najczęściej używany? Czy firma chce sfilmować produkt w znanym, odpowiednim dla niego otoczeniu, czy może oferuje alternatywne zastosowanie lub scenariusz, w którym pojawia się jego produkt?